Günümüzde oldukça popüler ve kazançlı olan internet reklamcılığı bir çok konu ilişkilendirilebilecek gelişmiş reklamcılık türleri arasında sayılabilmektedir. İnternet reklamcılığı geleneksel reklamcılık mecraları olan gazete, televizyon, radyo gibi alanlarda yayınlanan reklamlar ile karşılaştırıldığında hem ölçülendirilebilir olmasıyla hem en az maliyetle ulaşılabilecek en fazla kitlelere ulaşabilmesiyle eski reklamcılık şekillerinden bir adım öndedir.
İnternet’in son yıllarda dünya genelinde aldığı hal ile, erişilebilir olan tüm bilgilere en kısa sürede ulaşılabilmesini sağlayan bir kitle iletişim aracı olduğu varsayarsak, internet reklamcılığı işini bilen, profesyonel ajanslar ile planlı çalışmalar yürütüldüğünde hedef kitlenize ürün ve hizmetlerinizi en kolay ve hızlı şekilde tanıtmanızı sağlayabilmektedir.
Günümüzde internet reklamcılığının geldiği nokta sayesinde bir çok firmanın gerek satışlarının artmasına gerekse kurumsal kimlik ve imajını yükseltmek ve göstermek amacıyla kullandığı bir pazardır. Ayrıca internet reklamcılığı bir firmanın pazarlama stratejilerine en uygun şekilde yapılan stratejik reklam çalışmalarıdır.
İnternet Reklamcılığı Hedefleri
• Müşteri firmanın reklamını vermek istediği ürünlerini tanıtmak.
• Müşteri firmanın mevcut ve olabilecek müşterileri ile iletişimini kurmak.
• Firmanın servislere olan ilgi, özendirme ve satışları arttırmak.
İnternet Reklamcılığı Türleri
• İnternet sitesi
İnternet üzerinde bir platform oluşturmak yazılı, resimli, görüntülü ve sesli olarak müşterinin alıcıya vermek istediği mesajları, bilgilendirmeleri ve ürünleri mevcut ve olası müşterilere ulaştırmanın en rahat ve basit yollarından biridir.
• Arama Motoru Reklamcılığı
Günümüzde insanlar herhangi bir konuda araştırma yapmak istediğinde ilk kullandıkları mecra arama motorlarıdır. Tüm dünyada insanların günde milyarlarca arama işlemi gerçekleştirip boş vakitlerini değerlendirdiği ve fazlasıyla zaman harcadığı arama motorları internetin en önemli organik ziyaretçi kaynaklarından biri olduğu su götürmez bir gerçektir.
• E-mail Reklamcılığı
Pazarlamak istediğiniz ürün, hizmet, bilgilendirmeler hakkında müşteri ya da ulaşmak istediğiniz hedef kitlenize e-mail yolu ile yapılan reklamcılık şekline denmektedir. Günümüzde e-mail reklamcılığı her ne kadar suistimal edilip “Spam Mail” haline gelse de , doğru ellerde iyi bir şekilde kullanıldığında e-mail reklamcılığı isterseniz bağlı olarak sitenizi ya da satışını gerçekleştirmek istediğiniz ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanın hızlı ve güvenilir yollarından biridir olarak görülmektedir. Belirli bir düzen ile ürününüzle ilgili bilgileri bülten şeklinde toplu e-mailler halinde göndererek hem hedeflediğiniz müşteri kitlenizle daha fazla etkileşim içinde olup hem de sizinle alakalı gelişmeleri herhangi bir zahmete girmeden ulaşmaları sağlanmaktadır.
• Banner Reklamcılığı
Müşterilerin uygun gördüğü siteler üzerinde belirli bir ücret karşılığında reklam yerleştirmesine banner reklamcılığı denmektedir. Reklamı verilen ürünle ilgili görsel ya da hareketli resimler konularak pazarlanması amaçlanan hedef kitleye ulaşması sağlanmaktadır. Banner reklamcılığının anlamını kısaca özetlemek gerekirse belirlenen doğru müşteri kitlesinin analiz edildiği ve gerekli araştırmalarla bulunan siteler üzerinde reklamların doğru yerleştirilmesi ve uygun bir şekilde ayarlandığı direkt olarak satışı arttırmayı hedefleyen önemli bir internet reklamcılığı şeklidir.
Yazı Yayın Tarihi : 11.01.2017
Düzenleme Tarihi : 08.02.2023