Blog

BABAESKİ SEMİNERİ’NİN ARDINDAN



İnternet ve sosyal medya seminerlerimize 15 Mart 2017 Çarşamba günü Babaeski Belediyesi Tansa Salonunda devam ettik. 

 Konuşmacılarımız Kortan Kurnaz ve Sefa Aydemir’di. 

İlk olarak, Dijitaliz’in Stratijik ve Planlama Danışmanı Kortan Kurnaz söz aldı. Önce çarpıcı rakamlarla İnternetin ve sosyal medyanın hayatımızdaki yerine dikkat çekti. Daha sonra çoğumuzun bilmediği, internetin hayatımıza giriş hikayesini anlattı ki gerçekten çok ilginçti. 

Tabi internetin keşfinden sonra bu alandaki en büyük gelişme bir arama motorunun Google’ın ortaya çıkmasıydı. Google’ın ortaya çıkış hikayesi de İnternetinkini aratmayacak kadar ilginçti. Yine Google ile ilgili çeşitli istatistikler veren Kurnaz, sözü Google reklam kurgularına yani Google Adwords’e getirip , bayrağı Sefa Aydemir’e devretti. 

 Sefa Aydemir. Dijitaliz Dijital Pazarlama Uzmanı ve Eğitmeni’ydi. Aynı zamanda Kortan Kurnaz’la birlikte şirketin kurucu ortaklarından. Aydemir, önce Google reklam çeşitlerini anlatarak ve göstererek başladı konuşmasına sonrada nasıl reklam verileceğini Google Adwords panelinden basitçe gösterdi. Konu ile ilgili gelen birkaç soruyu cevapladıktan sonra seminere devam etmesi için sözü yine partnerine bıraktı. 

Kortan Kurnaz bu kez Marc Zucenberg’in Facebook’u nasıl ve niye yaptığını anlatarak girdi konuya. Tabi ki Facebook’un ne kadar önemli bir platform olduğunu yine rakamlarla gözler önüne koydu. Facebook’u doğru kullanmanın ne demek olduğunu açıkladı devamında. Ürün veya hizmetlerimizi Facebook’ta nasıl tanıtıp, nasıl satacağımız konusuna da kısaca bir giriş yaptıktan sonra yine söz Sefa Aydemir’deydi. 

Sefa Aydemir portföylerinde bulunan müşterilerinin Facebook sayfalarını nasıl yönettiklerini anlatırken, bir yandan da ne tür paylaşımlar yaptıklarını örnekleri ile gösterdi. 

Facebook reklam panelini açarak, uygulamalı olarak bir reklam kampanyasının nasıl başlatılacağını en ince ayrıntısına kadar en anlaşılır şekilde anlattı. 

Sonra sırasıyla Twitter, İnstagram ve Youtube’la devam edildi. E-Ticaret’ten bahsedildi. 

Katılımcılar arasında öğrenciler, memurlar ve ev hanımları ağırlıktaydı. Öğrenciler sürekli not tuttular en çokta yotuber nasıl olunur konusuna ilgi gösterdiler. 

Ev hanımları elişi gibi evlerinde ürettikleri eşyaları nasıl satacaklarını öğrenmeye çalıştılar. Bazıları alışveriş sitelerinin mantığını anlamaya çalıştılar. 

Seminerin sonlarına doğru Babaeski bölgesinin İnternet istatistik rakamlarının açıklanması çok ilgi çekti. Seminere katılanlara Dijitaliz Katılım Sertifikası verileceği duyuruldu. 

Sertifika sahipleri Dijitaliz Sosyal Medya hesaplarını takip ederek, Facebook’tan yapılacak canlı yayınlarda hem ücretsiz eğitim alabilecekler, hem de sorularına anında cevap bulabilecekler. 

Bilim ışığıyla birkaç kişiye yol gösterebildiysek ne mutlu bize. 

Dijitaliz ekibine başından beri destek olan Babaeski Belediye Başkanı Abdullah Hacı’ya ve Babaeski Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Basri Güleç’e, Babaeski halkı ve şirketimiz adına teşekkür ederiz.