Bu konuyla ilgili bir örnek vermek gerekirse gündüz kuşağında sadece annelerle ilgili bir reklam vermek istediğinizi varsayalım. Reklamınızın fazla insana ulaşması için reytinglerin en yüksek olduğu saatlere reklamınızı koymak isteyeceksiniz. Bu da daha fazla ödeme yapmanız gerektiği anlamına geliyor. Ancak çıkartacağınız reklamı tamamen annelerin izleyeceğinden asla emin olamazsınız. İnternet reklamcılığı sayesinde daha az bir harcamayla sadece annelerin görebildiği reklamlar koyabilirsiniz. Bu şekilde ürününüz direk hedef kitlenize ulaşır. Bu işlemin başarıyla gerçekleşmesi için de mutlaka internet reklam ajanslarıyla çalışmalısınız.
• SEM ( search engine marketing- arama motoru pazarlaması )
• SEO (search engine optimisation- arama motoru optimizasyonu )
• Web tasarımı
• Performans takibi
• Site trafik analizleri
• Sosyal medya yönetimi
• E-mail marketing- e-posta pazarlaması
• Content marketing- içerik pazarlaması
• İnternet reklam ajansları müşterilerinin iş modellerini ve hedeflediği alıcı kitleyi araştırır
• Hedeflenen alıcı kitlenin hangi saatlerde ve ne tür internet sitelerinde vakit geçirdiğini araştırır
• Belirtilen araştırmaların sonucunda müşteri için en doğru pazarlama stratejisini geliştirir.
• Bu pazarlama stratejisiyle en doğru planı bulur ve uygular.
• Bu plan dahilinde müşterinin belirlediği miktarı aşmadan reklamları yayınlar.
• Reklamı yapılan ürünün dönüşüm oranlarını inceler
• Google iş ortağı ( google partners ) orijinal sertifikası olup olmadığına
• Daha önce sizin büyüklüğünüzde ya da türünüzde reklam verip vermediklerine .
• Çalışacağınız internet reklam ajansının hangi kurumların referanslarına sahip olduklarına
• Örnek projeleri var mı ve ne tür sonuçlar elde etmişler
• Hedeflediğiniz pazarlamaya uygun planlama yapıyorlar mı
gibi hususlara dikkat ederek anlaşacağınız internet pazarlama ajanslarından tam verim alabilir ve istediğiniz konuma yükselebilirsiniz.