Görüntülü Ağ Reklamları, GDN (Google display network) veya banner reklamları olarakta adlandırılabilir.
Reklamlarınızın görsel olarak gösterilmesini istediğiniz kitleye, belirlediğiniz kriterleri seçerek ulaşabiliriz. Banner reklamlarının başarılı olması için reklamın ilgi çekici, net ve kişiselleştirilmesi gerekir. Bu yüzden markanızla ilgili etkili ve harekete geçirici bir mesaj oluşturmanız reklamlarınız da başarıya ulaşma potansiyelinizi arttıracaktır. Bu reklamın amacı, markanın bilinirliğinin arttırılarak hızlı bir şekilde satışlarınıza katkı sağlamaktır.
Arama ağındaki kampanya seçeneklerini aynen burada da kullanabiliriz. Arama ağı sayfamızda bahsettiğimiz yer ve zaman ayarları birebir burada da kullanılmaktadır. Detaylı bilgi için Arama Ağı Reklamları sayfasını inceleyebilirsiniz.
Banner reklamlarınızı oluştururken aşağıdaki hedefleme kriterlerini kullanabiliriz.
Görüntülü Ağ Reklamları’nda Anahtar Kelime Hedefleme
Reklamını verdiğiniz ürün veya hizmet ile ilgili olan kelimelerin geçtiği videoları hedeflemenizi sağlar. Varsayalım ki bir üniversiteniz var ve banner reklamı verirken “üniversite tercihleri” anahtar kelimesini hedeflediğiniz zaman bu kelimenin geçtiği web sitelerinde veya ilgili sayfalarında reklamınız gösterilir.
Görüntülü Ağ Reklamları ile Yerleşim Hedefleme
Reklamınızın gösterilmesini istediğiniz ilgili web sitelerini seçmeniz mümkündür. Böylelikle rakiplerinizin sitesinde bile reklamınızın gösterilmesini sağlayabiliriz. Örneğin; sistem üzerinden “www.hurriyet.com.tr” veya “www.dersnotlari.com” gibi birebir o siteleri hedefleyebilirsiniz.
Görüntülü Ağ Reklamlarında İlgi alanı Hedefleme
Google, kullanıcıların geçmişte ziyaret ettikleri sitelere göre davranışlarını ve ilgi alanlarını analiz eder. Bu sayede ilgi alanı hedeflemesi yapıldığında reklamınızla ilgili kitleye yönlendirmesini Google oluşturduğu bu algoritmaya göre yapar. Ve zaten ilgi alanı olan kullanıcılara reklamızın gösterilmiş olması en verimli etkileşimi almanızı sağlar.
Görüntülü Ağ Reklamları ile Konu Hedefleme
Reklamınızın ilgili olduğu konuları hedeflemeniz ile Google’ın o konularla ilgili olan web sitelerine yönlendirmesini sağlar. İlgi alanı doğrudan kullanıcıya yönlendirirken, konu hedefleme direk ilgili web sitesine yönlendirir.
Yeniden Hedefleme (ReMarketing)
Web sitenizi ziyaret eden kullanıcının ürün veya hizmetinizi inceledikten sonra başka bir siteyi ziyaret ettiğinde incelediği ürün veya hizmetin yeniden karşısına çıkmasını sağlar.
Böylelikle reklamınızı gören kullanıcı sitenizi tekrar ziyaret edip ürün veya hizmetinizi alma eylemini gerçekleştirme ihtimali yükselir.Yani bu reklam modeli ile marka bilinirliğinin artmasının yanı sıra dönüşüm oranını da arttırmada önemli rol oynar.
Demografik Hedefleme
Son olarakta yaş, cinsiyet, ebeveynlik, gelir düzeyi gibi durumları belirleyerek hedeflediğiniz kitleyi özelleştirebilirsiniz. Böylelikle hedeflediğiniz doğru kitleye reklamınızın gösterilme oranını arttırabiliriz.